SAMO ZA VAS Specijalni gosti - predavači
Lianne Hoogeveen
Ritha, Radboud University

Lianne Hoogeveen
Ritha, Radboud University
Dr. Lianne Hoogeveen izvanredna je profesorica u području Identifikacije, podrške i savjetovanja darovitih. Voditeljica je postdiplomskog studijskog programa Obučavanje visoko sposobnih na sveučilištu Radboud (Radboud International Training of High Ability - RITHA), certificiranog od strane Europskog vijeća za visoko sposobne (ECHA). Također je koordinatorica specijalističkog programa Obrazovanje darovitih na sveučilištu Radboud. Kao stručnjak u području mentalnog zdravlja, bavi se i proučavanjem i savjetovanjem visoko sposobnih adolescenata i odraslih u sklopu CBO Talent Development u Nijmegenu. Kao dio Instituta za bihevioralnu znanost (BSI) na sveučilištu Radboud, Lianne Hoogeveen je uključena i u istraživanja darovitosti i obrazovanja, u suradnji s kolegama nizozemskih i internacionalnih sveučilišta. Osim toga, često je gostujuća predavačica na raznim sveučilištima diljem Europe i svijeta. Od rujna 2020. godine, predsjednica je organizacije ECHA (European Council for High Ability).
Tema: Tko su daroviti učenici?
Znajući da ne postoji jedna definicija darovitosti s kojom se svi ljudi slažu, moglo bi se čak zapitati postoje li daroviti učenici. Ono što znamo je da postoje učenici kojima je potrebno prilagođeno obrazovanje, ne zato što su spori, ne zato što imaju problema s učenjem ili razvojem, već zato što je njihov način razmišljanja brži i/ili složeniji od načina razmišljanja većine njihovih kolega iz razreda. Kako možemo biti sigurni da i ta djeca uče u školi, da se mogu razvijati, baš kao i njihovi kolege iz razreda? Najvažniji čimbenik dobrog obrazovanja (za svakog učenika) je učitelj. U ovoj prezentaciji Lianne Hoogeveen će govoriti o tome što učitelji mogu učiniti i što trebaju znati kako bi svoj djeci, uključujući i onu s najvišim sposobnostima, pružili obrazovanje koje im je potrebno.
Natalija Ćurković
NCVVO

Natalija Ćurković
NCVVO
Dr.sc. Natalija Ćurković, viša stručna savjetnica
Istraživačko-razvojni odjel
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
Natalija Ćurković je viša stručna savjetnica u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja, u istraživačko-razvojnom odjelu. Doktorirala je edukacijsku psihologiju na Sveučilištu u Zagrebu, a tijekom doktorskog studija provela je jednu godinu na Sveučilištu Massachusetts Amherst, nakon čega je kao postdoktorand radila godinu dana na Sveučilištu Cornell. Predaje na tri kolegija iz učenja, pamćenja i evaluacije na Sveučilištu u Zagrebu.
Tema predavanja: „Tko je najuspješniji pri procjeni matematičke darovitosti?“
Darovitost učenika mogu procjenjivati učitelji, roditelji, vršnjaci ili sami učenici. Ključno pitanje za praktičare i istraživače u polju darovitosti jest čija procjena je najpreciznija. Kroz ovo predavanje razjasnit ćemo korisnost upotrebe više različitih metoda i izvora procjene prilikom utvrđivanja darovitosti, posebno kada su vrijeme i resursi ograničeni.
Menachem Nadler
Ministry of Education - Israel

Menachem Nadler
Ministry of Education - Israel
Nakon magisterija na University of Derby (Područje studija Informacijske i komunikacijske tehnologije u obrazovanju) vratio se u Izrael i nastavio karijeru u obrazovanju. Od 2014.
voditelj je Odjela za darovitu i izvrsnu djecu pri Ministarstvu obrazovanja države Izrael, čime je na čelu najnaprednijeg i najsveobuhvatnijeg svjetskog sustava brige za darovitu djecu.
Od samih početaka rada Centra izvrsnosti SDŽ svojim je savjetima pomogao stvaranju programa za izvrsne i darovite u SDŽ.
Ilija Krišto
Moderator panel rasprave

Ilija Krišto
Moderator panel rasprave
Po struci, profesor književnosti
Po zanimanju, pomoćnik pročelnika za prosvjetu Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu, tehničku kulturu i sport Splitsko-dalmatinske županije,
Po ulozi, predsjednik Glavnog povjerenstva za županijska natjecanja učenika u sustavu AZOO i ASO
Po želji, član UV CI
Po iskustvu, više od 27 godina iskustva u organizaciji i upravljanju obrazovnim sustavima
Po opredjeljenju, voljan mijenjati i unaprijediti sustav obrazovanja
Po ljubavi, Centar Izvrsnosti najdraži mu je projekt u obrazovnoj administraciji, jer se odnosi na darovitu djecu koju, kaže, sadašnji hrvatski obrazovni sustav potpuno zanemaruje.
Ivica Zelić
Centar izvrsnosti SDŽ

Ivica Zelić
Centar izvrsnosti SDŽ
Nakon završetka Kineziološkog fakulteta u Splitu dugi niz godina radio je kao profesor i ravnatelj privatne srednje škole te stekao iskustvo u sustavu odgoja i obrazovanja. Bio je prvak Hrvatske u judu, trener i voditelj reprezentacije. Vodio timove u procesu planiranja i provedbi brojnih EU projekata u području sporta, odgoja i obrazovanja te IKT-a. Kao poduzetnik, vodio je kreativni tim razvoja aplikacije za upravljanje NGO-ima koja je danas ima preko 900 korisnika u RH-a. Svoje bogato životno i stručno iskustvo primjenjuje kao ravnatelj CI SDŽ, u čijoj je uspostavi sudjelovao kao voditelj kreativnog tima i koodinator projekta uspostave. Danas, sa svojim timom i brojnim suradnicima uspostavlja model podrške darovitoj djeci i mladima u SDŽ.
Antonio Nikolić
Fortitudo Development

Antonio Nikolić
Fortitudo Development
Od malih ga nogu zanimaju računala, programiranje i elektronika. Kroz osnovnu školu sudjeluje na brojnim natjecanjima iz robotike i postiže međunarodni uspjeh. Svoj interes za razvoj inovacija produbljuje kroz srednju školu sudjelujući na mnogim natjecanjima. Najznačajnije plasmane osvaja na Natjecanju iz Informatike u kategoriji razvoj softvera, Ideji godine u organizaciji portala Srednja.hr te sajmu inovacija Inova mladi, što mu je bio dodatni vjetar u leđa za pokretanje start-upa.
Kao osnovna djelatnost start-up tvrtke provlače se dva proizvoda. Virtualni, u obliku aplikacije za digitalizaciju i optimizaciju poslovanja, i fizički, kao spremnik za autonomno razvrstavanje otpada. Uz navedeno, trenutačno je brucoš na Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Splitu, a također sudjeluje u organizaciji nastave za darovite učenike u sklopu Centra izvrsnosti SDŽ.
John Rogošić
Split International

John Rogošić
Split International
Dr. John Rogošić je strastveni inovator u području obrazovanja, predani volonter i Amerikanac hrvatskog podrijetla kod kojeg je ljubav prema Dalmaciji bila jača od američkog sna. Svoje je obrazovanje stekao na popularnom MIT-u (Massachusetts Institute of Technology) u Bostonu, prilikom kojeg je iz prve ruke iskusio prednosti kombiniranja tehnologije, obrazovanja i stvarnog iskustva. Nakon toga, svoj put je nastavio kao predavač i koordinator projekta Online obrazovanja na plaformi edX u sklopu MIT-a, te osnovao vlastiti start up. Potom je predsjedao Odjelom za znanost i inženjering te obnašao funkciju direktora programa robotike u prestižnoj privatnoj školi u Kaliforniji. Nedavno se preselio u Hrvatsku i osnovao prvu splitsku internacionalnu školu na engleskom jeziku, a danas je ravnatelj i predavač u istoj. U slobodno vrijeme, mentor je i suradnik u programima Centra izvrsnosti.
Nina Pavlin-Bernardić
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Nina Pavlin-Bernardić
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Izv. prof. dr. sc. Nina Pavlin-Bernardić
Odsjek za psihologiju
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Nina Pavlin-Bernardić više je godina bila predstojnica Katedre za školsku psihologiju Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Drži nastavu iz kolegija iz područja psihologije obrazovanja i metodike nastave psihologije te je tijekom svog rada držala i kolegij o psihologiji darovitih. U znanstvenim istraživanjima se bavi kognitivnim i motivacijskim aspektima učenja matematike i prirodnih znanosti, nadarenim učenicima, a u posljednje vrijeme i psihološkim aspektima igara u virtualnoj stvarnosti.
Tema predavanja: Video igre: bauk ili pomoć u razvoju vještina za budućnost?
Istraživanja pokazuju da čak preko 80% djece u Hrvatskoj igra video igre svaki dan, a mnogi učitelji i roditelji su zabrinuti zbog njihovog mogućeg utjecaja na agresivnost, socijalnu izolaciju ili razvoj ovisnosti. No, brojna istraživanja ukazuju na pozitivne aspekte igranja takvih igara, kao što su razvoj prostorne inteligencije, matematičko-logičke inteligencije, percepcije ili brzine reakcije. U ovome će predavanju biti riječi o tome kada se treba zabrinuti kod korištenja video igara, a što novija istraživanja pokazuju o tome na koje načine i kakve igre mogu pomoći darovitoj djeci i mladima u razvoju bitnih vještina te kako to u obrazovanju možemo koristiti.
Ivana Katavić
Agencija za odgoj i obrazovanje

Ivana Katavić
Agencija za odgoj i obrazovanje
Nakon što je diplomirala profesorski smjer fizike na PMF-u u Zagrebu dugi niz godina u radila je u obrazovanju, zatim kao viša savjetnica za fiziku Agenciji za odgoj i obrazovanje te kao ravnateljica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja i kada je, među ostalim, obavljala poslove analitičara obrazovne politike.
U svom se radu usmjerila na poticanje jednakovrijednog obrazovanja i razvijanja interkulturalnih i međukulturalnih kompetencija mladih ljudi. Sudjelovala je u nizu europskih projekata koji su doprinosili kvaliteti obrazovanja na različitim razinama.
Predavanje: "4K: vještine 21. stoljeća"
Danas svjedočimo snažnom utjecaju disruptivnih inovacija na razvoje ekosustava u obrazovanju. Živimo u društvu koje akcelerira i te se promjene odražavaju na razvoj onih učeničkih vještina koje će im u isto vrijeme omogućiti i otpornost i inovativnost. Te vještine su: kritičko mišljenje, kreativnost, komunikacija i kolaboracija. Ovo predavanje prikazat će pregled onih promjena koje nas očekuju, od stvaranja novih kanala za dotok informacija u dijelu informalnog obrazovanja preko nedostataka talenata do budućih zanimanja.
Ana Majić
Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije

Ana Majić
Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije
Ana Majić, prof. psihologije
Nakon diplome tri godine radila je kao mlađi asistent na Sveučilištu u Mostaru na Odjelu za psihologiju. Zatim je više od deset godina radila kao stručni suradnik psiholog i nastavnik psihologije u različitim školama. Posljednje tri godine zaposlena je u Centru izvrsnosti SDŽ gdje educira nastavnike/mentore za rad sa darovitim učenicima, sudjeluje u razvoju i evaluaciji programa CI SDŽ te znanstveno-istraživačkom radu.
Sudjelovala je u više EU projekata u području obrazovanja kroz koje se educirala u izradi kurikuluma temeljenih na ishodima učenja, aktivnim metodama učenja i poučavanja, kao i u području darovitosti. Trenutno priprema doktorsku disertaciju na temu socio-emocionalnih karakteristika potencijalno darovite djece.
Tema predavanja: Generacija Z
Djeca i mladi u dobi od otprilike 7 do 24 godine nazivaju se Generacija Z i čini se da su drugačiji od svih generacija do sada. Oni se ne sjećaju vremena prije Interneta, društvenih mreža i pokretanja svog svijeta klikom dugmeta. Oni su navikli da se sve događa odmah i sad. Njihov mozak funkcionira drugačije, oni drugačije čitaju i obrađuju informacije, a rizici u njihovom odrastanju ponešto se razlikuju od klasičnih rizika vezanih za period adolescencije. U ovom predavanju sudionici konferencije upoznat će se sa njihovim karakteristikama, specifičnostima i izazovima koje rad s njima donosi iz perspektive odgojno obrazovnih djelatnika i roditelja.
Nino Buić
ASOO

Nino Buić
ASOO
Nino Buić pomoćnik je ravnatelja Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Bio je uključen procese razvoja i modernizacije sustava strukovnog obrazovanja u RH, uvođenja inovacija u obrazovanju (osiguravanje kvalitete, razvoj kvalifikacijskog okvira, povezivanja s tržištem rada, natjecanja učenika, itd.) te razvoj ključnih strateških dokumenata. Tijekom profesionalne karijere vodio je i razvijao niz europskih projekata. Član je različitih tijela i predstavnik RH: EQAVET Steering Committee, Advisory Committee for VET, WorldSkills International i td.
Tema predavanja: WorldSkills Croatia
Natjecanja učenika strukovnih škola posjeduju veliki potencijal da budu vrijedan alat u promociji i podizanju atraktivnosti strukovnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Agencija je razvila novi model natjecanja učenika strukovnih škola kao platforme za učenje, rad, istraživanje, inovacije i suradnju među nastavnicima i dionicima obrazovnog sustava, malog i srednjeg poduzetništva, gospodarstva općenito i šire društvene zajednice te za promociju znanja, vještina, proizvoda i usluga kako bi se ostvario sinergijski učinak na društvo.
Vesna Ivasović
AZOO

Vesna Ivasović
AZOO
Kratki stručni životopis: Vesna Ivasović je viša savjetnica za stručne suradnike psihologe i nastavnike psihologije u Agenciji za odgoj i obrazovanje. Profesor je psihologije, magistrirala je i doktorirala u području kognitivne psihologije, ima status kliničkog psihologa i educirana je u kognitivno-bihevioralnoj terapiji. Vanjski je suradnik predavač na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Područja osobitog interesa su daroviti učenici i učenici s dvostrukim posebnim potrebama, u radu s kojima ima dugogodišnje iskustvo u području psihodijagnostike i savjetodavnog rada.
Tema: Pogled s druge strane: mentalno zdravlje darovitih učenika
Sažetak: Kako postići da daroviti učenici razviju svoje potencijale i kreativnost? Jedan od preduvjeta je mentalno zdravlje. Koliko smo usmjereni na njihovu psihološku dobrobit? Rezultati istraživanja mentalnoga zdravlja darovitih učenika su izrazito neujednačeni i mogu se grupirati u tri skupine: istraživanja koja ukazuju na povećanu otpornost darovitih, ona koja ukazuju na njihovu veću vulnerabilnost i sklonost teškoćama u području mentalnoga zdravlja u odnosu na vršnjake koji nisu daroviti te istraživanja koja nisu utvrdila razlike između darovitih i nedarovitih. Prikazat će se najčešći razlozi koji dovode do navedenih neujednačenosti. U ovom predavanju usmjerit ću se i na zaštitne i rizične čimbenike za mentalno zdravlje darovitih učenika u školskom okruženju, najčešće teškoće s kojima se suočavaju i na primjere iz naših škola te preporuke za učitelje, nastavnike i stručne suradnike.
Tomislav Đonlić
SDŽ

Tomislav Đonlić
SDŽ
Tomislav Đonlić, pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu, tehničku kulturu i sport Splitsko-dalmatinske županije, gdje dugi niz godina radi na unaprjeđenju sustava odgoja i obrazovanja u našoj županiji. Jedan od idejnih začetnika Centra izvrsnosti SDŽ koji svojim aktivnostima kontinuirano doprinosi uspostavi sustavne podrške razvoju potencijalno darovitih učenika u našoj županiji, ali i šire.
Jasminka Samardžija
Motivacijski govornik d.o.o.

Jasminka Samardžija
Motivacijski govornik d.o.o.
Doc.dr.sc. Jasminka Samardžija, EMBA - je profesorica Mikroekonomije i Makroekonomije na RIT – Croatia, autorica knjige 'Intervjui sa 100 hrvatskih lidera o životu i razvoju karijere' i koautorica knjige 'Menadžment ljudskih potencijala u poslovnoj praksi'. Direktorica je tvrtke Motivacijski govornik d.o.o. Aktivna je i u domeni neformalne i formalne edukacije. Njeni treninzi uključuju praktična i dinamična predavanja, vježbe i zajedničke debate, što omogućuje svakom polazniku sagledavanje individualne korisnosti sadržaja seminara. Aktivna je autorica znanstvenih i stručnih članaka, kao i sudionica na interdisciplinarnim hrvatskim i međunarodnim konferencijama. Specijalizirala se za područje leadershipa, procjene i izgradnje tima te za razvoj strategije holističkog pristupa razvoju organizacija baziranog na samoprocjenjivanju. Životni i poslovni slogan koji voli dijeliti s drugima je: Ti to možeš!
Tema predavanja: Razvijaju li se lideri u školi?
Sažetak: Mnogi profesori odabiru svoju profesiju jer žele rasti kroz rast i razvoj novih generacija. Profesori detektiraju područje interesa učenika, ohrabruju, osnažuju i potiču njihovu znatiželju davanjem smjernica za pronalazak dodatnih informacija. Korištenjem interaktivnog nastavnog procesa profesor postaje moderator nastavnog sata koji daje dodatni prostor učenicima za aktivnim sudjelovanjem u samomu procesu. Na taj način učenici dobivaju priliku za vođenjem i otkrivaju snagu timske sinergije. Takvi rani uspjesi, kao i potvrda od strane autoriteta - profesora, definiraju razvoj mladog čovjeka. Profesor postaje sukreator smjera razvoja buduće karijere današnjeg učenika, a sutrašnjeg lidera. Cilj predavanja je predstaviti rezultate provedenog istraživanja vezanog uz razvoj karijera „100 hrvatskih lidera" i demonstrirati korištenje interaktivnog HyFlex modaliteta predavanja u kojem će sudionici istovremeno biti prisutni na ZOOM-u (online), ali i uživo u dvorani, a svi skupa će aktivno sudjelovati u predavanju.
Katarina Bilonić
Agencija za mobilnost i programe Europske unije

Katarina Bilonić
Agencija za mobilnost i programe Europske unije
Katarina Bilonić dugi niz godina radi u obrazovanju, u Hrvatskoj i inozemstvu. Trenutno je zaposlena u Agenciji za mobilnost i programe kao voditeljica Odjela za visoko obrazovanje. Bavi se internacionalizacijom sustava visokog obrazovanja, a u svome je radu posebno orijentirana na suradnju s trećim zemljama. U njezinu je djelokrugu rada i promocija visokog obrazovanja Republike Hrvatske u inozemstvu. Prati i analizira europske i nacionalne obrazovne politike, sudjeluje u međunarodnim i nacionalnim radnim skupinama, autorica je stručnih članaka. Omogućavajući financiranje kvalitetnih EU projekata u području obrazovanja, osposobljavanja, mladih i sporta iskreno vjeruje da pridonosi stvaranju boljeg društva.
Tema predavanja: Erasmus+ u novom formatu
Sažetak: Program Erasmus+ najveći je i najuspješniji program Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport. 2021. godine zakoračili smo u novu generaciju ovog programa koja, uz veći budžet i više prilika za mobilnost osobama s manje mogućnosti, nastavlja studentima, učenicima, nastavnicima, mladima i mnogim drugima pružati mogućnosti za mobilnost i partnerstva s inozemnim organizacijama. Osim toga, izvrsne prilike za mlade poput volontiranja u Hrvatskoj i inozemstvu podržane su kroz program Europske snage solidarnosti. Za provedbu ovih programa u Hrvatskoj nadležna je Agencija za mobilnost i programe EU (AMPEU).
Mario Mikić-Vučak
Culex d.o.o.

Mario Mikić-Vučak
Culex d.o.o.
Mario Čelan
RA Simora

Mario Čelan
RA Simora
U najzapadniji slavonski grad Novsku doveo je prva europska sredstva pokazavši koje mogućnosti nude fondovi EU. Uvijek misli lokalno, a djeluje globalno. Baš je zato od Novske napravio središte gaming industrije kroz poduzetnički inkubator PISMO. Na poslu je uvijek zaokupljen inovacijama i novim poduzetničkim uspjesima. Po struci je agronom, a s timom Razvojne agencije kojoj je na čelu zaslužan je za najbolje projekte Sisačko-moslavačke županije.
O predavanju: Kroz nekoliko koraka Novska i Sisačko-moslavačka županija postale su središte hrvatskog gaminga, pa ondje danas djeluje 65 takvih start up-ova. Gotovo duplo više nego u ostatku Hrvatske. No, ti koraci nisu išli niti lako niti brzo. Predavanje govori o tome kako je razvijen koncept stvoren uz razvoj gaminga u Novskoj – od stvaranja obrazovanih gamedevelopera, srednjoškolaca koji se obrazuju da izrađuju videoigre, osnovnoškolaca koji uči o izradi videoigara, do 65 otvorenih start up-ova koji rade posao svojih snova.
PROVJERITE SVE PREDAVAČE Predavači na ostalim pozornicama
Klikom na linkove ispod možete pronaći predavače u odabranoj kategoriji.
Moderator - Inovativne metode učenja i poučavanja
Natalija Palčić
IV. gimnazija Marko Marulić Split

Natalija Palčić
IV. gimnazija Marko Marulić Split
Natalija Palčić, završila je Ekonomski fakultet te dopunsko pedagoško psihološko obrazovanje nastavnika. Zaposlena je kao nastavnik društvene grupe predmeta u IV. gimnaziji "Marko Marulić" u zvanju savjetnika te je ravnateljica privatnog učilišta "Kliper". Međužupanijska je voditeljica stručnog vijeća nastavnika Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Zadarske županije za Politiku i gospodarstvo, Sociologiju i Građanski odgoj. Autorica je udžbenika, radne bilježnice i priručnika za pripremu državne mature iz Politike i gospodarstva. Sudjeluje u pripremi i provedbi brojnih Erasmus+ i drugih projekata u svojoj školi, a dva puta je nagrađena nagradom MZO za doprinos razvoju kvalitete odgojno-obrazovnoga sustava RH.
Moderator - Projekti, alati za razvoj zajednice
Marin Urlić
Stručnjak za pripremu i provedbu EU projekata; CEDRA Split

Marin Urlić
Stručnjak za pripremu i provedbu EU projekata; CEDRA Split
Nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Splitu i deset godina rada u privatnom sektoru prebacio se u vode EU fondova i civilnog sektora. U zadnjih šest godina je bio član projektnog tima koji je napisao veliki broj uspješnih nacionalnih, EU i međunarodnih projekata. Među njima se ističu projekti iz ESF, ERDF i Erasmus+ fondova na kojima je radio kao voditelj projekta, predavač, edukator i voditelj mladih. Trenutno radi kao voditelj međunarodnog projekta „TASKFORCOME“ iz programa Interreg Central Europe te kao predavač u projektima ESF-a.
Vrijedno iskustvo je stekao kao predavač kolegija na visokoj školi Aspira u Splitu i pri drugim ustanovama. Kada se uspije izvući iz EU fondova možete ga pronaći kako uživa na Mosoru i po drugim planinama na visokim nadmorskim visinama.
Tema predavanja: Od ideje do provedbe projekta
Moderator - Učenički projekti koje vrijedi vidjeti
Mirjana Gaćina Bilin
Zdravstvena škola Split

Mirjana Gaćina Bilin
Zdravstvena škola Split
Mirjana Gaćina Bilin, po struci profesorica matematike i informatike, zaposlena je u Zdravstvenoj školi u Splitu, napredovala je u zvanje mentora. U školi je imenovana za administratora resursa, ispitnu koordinatoricu za državnu maturu te e-škole koordinatoricu. Organizator je i voditelj projekata "Stazom zdravlja do znanja" te "Šumsko blago", a u školi vodi izvannastavnu aktivnost „Mladi web dizajneri“ te sudjeluje u nizu projekata (Večer matematike, Festival znanosti, Festival matematike, Sigurnost na internetu, Hour of code, Medijska pismenost,...) s ciljem popularizacije znanosti, zdravlja i baštine. Bila je predavač na brojnim radionicama, webinarima i konferencijama na županijskoj i državnoj razini. Dobitnica je nagrade MZO za najuspješnije odgojno-obrazovne djelatnike. Pohađala te završila niz radionica i tečajeva, voli svoj posao, rad s djecom, nova iskustva, dobro društvo i pozitivnu energiju.
PREDSTAVLJAMO VAM Inovativne metode učenja i poučavanja
Upoznajte SVE predavače klikom na POVEZNICU.
MODERATOR: Natalija Palčić
Tina Madunić
Elektrotehnička škola Split

Tina Madunić
Elektrotehnička škola Split
Tina Madunić diplomirala je pedagogiju i lingvistiku. Dobitnica stipendije za međunarodni Master program "Early Childhood Education and Care" na sveučilištima u Oslu, Dublinu i Malti, kojeg je završila 2012. godine. Radno iskustvo stručne suradnice pedagoginje stekla je u vrtiću, osnovnoj i srednjoj školi, gdje danas radi.
Tema: Emocionalna inteligencija: Kako je uključiti u naše podučavanje
Sažetak: Pojam „inteligencija” asociramo s našim sposobnostima kognitivne prirode, koje pokušavamo odrediti i izmjeriti, što itekako obilježava sferu područja obrazovanja i rada s mladima. Emocionalna inteligencija važan je aspekt našeg života, ali nerijetko je zanemarena. Radi se o sposobnosti doživljavanja emocija i prikladnog reagiranja u skladu s njima. Polazeći od činjenice da smo emocionalna bića, možemo reći da je emocionalna komponenta u samom središtu procesa učenja, neodvojiva od svih njegovih sudionika. Jedan od osnovnih uvjeta za ostvarivanje uspješnog učenja jest da se osjećamo dobro. U ovom izlaganju osvrnut ću se na pedagošku komponentu emocionalne inteligencije i pokušati dati neke smjernice o tome kako uključiti emocionalnu inteligenciju u naše strategije poučavanja i rada s mladima. Nekoliko njezinih važnih komponenti su sljedeće: prepoznavanje, izražavanje i razumijevanje emocija. Dvije dimenzije: interpersonalna i intrapersonalna odnose se na upravljanje emocijama: vlastitim pa zatim pomaganje drugima (učenicima) da upravljaju svojim emocijama. Učitelji trebaju biti usmjereni prema prepoznavanju i razumijevanju učenikovih emocija, a put prema tome vodi kroz razvijanje dviju ključnih osobina: empatiju i suosjećanje.
Nada Ratković
Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj

Nada Ratković
Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj
Nada Ratković, mag.oec, je profesorica mentor ekonomske grupe predmeta u Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačić sinj i asistentica na Katedri kvantitativna ekonomija na Ekonomskom Fakultetu u Splitu. Aktivni je edukator u Centru izvrsnosti Split te predavačica na brojnim međunarodnim i državnim konferencijama, webinarima i radionicama. Autorica i koautorica: udžbenika, radnih bilježnica digitalnih obrazovnih sadržaja, među-predmetnih tema, rubrika za vrednovanje te objavljuje znanstvene i stručne radove u domaćim i međunarodnim časopisima i recenzira. Vrlo je aktivna u unaprjeđenju rada škole i unaprjeđenju sustava obrazovanja: za svoj rad je dobila mnoge nagrade i priznanja na nacionalnoj i globalnoj razini: STEM nagrade, Inovativni nastavnik, Najbolji istraživač, u zadnje 3 školske godini izabrana je kao jedna od najboljih odgojno-obrazovnih radnika pri MZO i mnoge druge.
Tema: Umjetna inteligencija – Tehnologija budućnosti
Sažetak: Umjetna inteligencija (UI) je tehnologija budućnosti, inteligentni entitet, stvoren od strane ljudi i sve više se koristiti za rješavanje mnogih složenih problema u svijetu tehnologija gdje se sve može napraviti uz pomoć strojeva. Postignuća u području umjetne inteligencije imaju veliki utjecaj na učenje, poučavanje i obrazovanje. Za obavljanje zadataka zahtjeva ljudsku inteligenciju i omogućuje da učenik razmišlja i djeluje racionalno i humano. Učenici su sposobni za inteligentno obavljanje zadataka bez eksplicitnog poučavanja. Kako umjetna inteligencija nastavlja rasti, ona će imati veliki utjecaj na održivi razvoj i kvalitetu života. Održivi razvoj je važan segment za razvoj tehnologije i umjetne inteligencije. Svijet svoj razvoj u 21. stoljeću temelji na 17. ciljeva održivog razvoja, a sve više na važnosti dobiva digitalna i zlatna tranzicija u obrazovanju. Umjetna inteligencija, nastavni proces i projektnu nastavu čini zanimljivom, pridonosi realizaciji odgojno-obrazovnih ishoda i među-predmetnih tema u učenju i poučavanju. Stoga je cilj predavanja upoznati sudionike s tehnologijom budućnosti-UI, identificirati prikladne digitalne alate i platforme, analizirati karakteristike i mogućnosti svrhovite primjene, odabrati prikladne tehnologije za rad, vrednovati uz pomoć tehnologije, primijeniti tehnologiju za zeleni i održivi razvoj u školi i kao konačno rješenje implementirati UI u obrazovni sustav.
Ivana Bokavšek
Osnovna škola Spinut

Ivana Bokavšek
Osnovna škola Spinut
Ivana Bokavšek je profesor engleskog i talijanskog jezika. Napredovala je u zvanje učitelj savjetnik. Od 2012. godine aktivna je u planiranju i izvedbi Comenius, Erasmus+ i eTwinning projekata kao koordinator i sudionik. Članica je radne skupine za provođenje cjelovite kurikularne reforme. Trostruka je dobitnica nagrade MZO za najuspješnijeg odgojno-obrazovnog radnika te predavač na brojnim radionicama, webinarima i konferencijama na županijskoj, državnoj i međunarodnoj razini.
Tema: Superjunaci u našoj učionici
Sažetak: Razvijanjem mašte potiče se čitalačka i digitalna pismenost, prezentacijske vještine, govorenje i kreativnost. Primjena tema mjesta iz mašte i uloga superjunaka u društvu u kojem dobre vrijednosti nadvladaju loše, potiče učenike na razvijanje svoje kreativnosti i stvaranje svog imaginarnog svijeta koji preslikava vrijednosti stvarnog svijeta. Učiteljica je kreirala vlastite modele superjunaka, interaktivne zadatke čitanja s razumijevanjem, priče i video priče kao modele koje su učenici, vođeni kroz točnu strukturu prikaza i pripovijedanja, mogli upotrijebiti kao pripremnu vježbu. Učenici od praznog slajda stvaraju svoj prikaz svijeta i likova. U sklopu pripreme učenici su istraživali na internetu i filmske setove u našoj zemlji kako bi napravili svoje pripremne zadatke kojima su propitivali učenike iz svog razreda o izabranom filmu. Nakon toga su trebali predočiti još dodatne informacije ili zanimljivosti o priči prema kojoj se film snimao. Ovim primjerom dobre prakse se prikazuje kombinacija više nastavnih metoda i pristupa i primjena različitih digitalnih alata u postizanju odgojnih i obrazovnih ishoda kod učenika viših razreda osnovne škole.
Tatjana Orešković
Osnovna škola Frana Galovića, Zagreb

Tatjana Orešković
Osnovna škola Frana Galovića, Zagreb
Tatjana Orešković učiteljica je razredne nastave s pojačanim programom iz nastavnog predmeta matematika, izvrsni savjetnik. Suautorica Okvira za poticanje iskustava učenja i vrednovanje darovite djece i učenika. Kao članica Mentorskog tima i Radne skupine za razrednu nastavu tijekom provedbe kurikularne reforme svoja je znanja i iskustva dijelila s učiteljima diljem RH pružanjem podrške tijekom online edukacija, na stručnim skupovima i savjetničkim posjetima. Sudjelovala u osmišljavanju vizije, pregovorima i uspostavi nastave na daljinu za učenike od 1.-4. razreda Škola na Trećem. Članica je Povjerenstva za nagrađivanje učitelja te je imenovana u Radnu skupinu za pisanje prijedloga kurikuluma Kritičko mišljenje.
Tema: Podrška inkluzivnoj praksi - Daroviti s dvostrukim potrebama
Sažetak: Svaki učenik treba dobiti jednaku priliku za razvoj svojih potencijala. Govorit ću o inovativnim pedagoškim trendovima koji potiču sve učenike da postupno razvijaju svoje potencijale i stječu kompetencije potrebne za 21. stoljeće. Kad govorimo o darovitim učenicima, uglavnom samo površno gledamo i puni smo predrasuda. Usmjeravamo pogled na mali postotak učenika koji samostalno i uz minimalnu podršku mogu razviti svoje potencijale unatoč nepovoljnim životnim i/ili obrazovnim okruženjima. Međutim, velik postotak potencijalno darovitih pojedinaca ostaje po strani i "utapa" se u prosjek iz razloga što uočavamo samo teškoće s kojima se nose te zbog poteškoća ne uviđamo njihovu potencijalnu darovitost.
U formiranju inkluzivnog razreda važnu ulogu ima učitelj ali inkluzija treba biti kultura cijele škole i društva u cjelini. Mišljenja sam da učitelji trenutno nemaju podršku sustava koja odgovara potrebama u školama. Inkluzija je prepuštena entuzijazmu, znanju, uvjerenjima i stavovima pojedinih učitelja ili pojedinih škola.
PREDSTAVLJAMO VAM Projekti – alati za razvoj zajednice
Upoznajte SVE predavače klikom na POVEZNICU.
MODERATOR: Marin Urlić
Renata Tešija
Splitsko-dalmatinska županija

Renata Tešija
Splitsko-dalmatinska županija
Renata Tešija mag.oec., diplomirala je na studiju Poslovnog upravljanja na sveučilištu Lynchburg u Virginiji, SAD. Po povratku u Hrvatsku, provela je dugi niz godina na rukovodećim pozicijama u privatnom sektoru. Trenutno zaposlena kao Stručni suradnik u turizmu pri U.O. za turizam i pomorstvo Splitsko-dalmatinske županije te je autor i voditelj projekta Dalmacija storytelling destinacija. Operativno sudjeluje u nizu drugih projekata vezanih za posebne oblike turizma s fokusom na prezentaciju i interpretaciju kulturne i prirodne baštine, koju je specijalizirala kroz studij Turizma i Hotelijerstva pri Ekonomskom fakultetu u Splitu. Cjeloživotno obrazovanje nastavlja na brojnim domaćim i inozemnim konferencijama vezanim za kulturnu i prirodnu baštinu kao sudionik, predavač i panelist stavljajući u fokus teme revitalizacije kulture baštine.
Đurđica Stanešić i suradnice
Škola za medicinske sestre Mlinarska, Zagreb

Đurđica Stanešić i suradnice
Škola za medicinske sestre Mlinarska, Zagreb
Đurđica Stanešić zaposlena je u Školi za medicinske sestre Mlinarska, nastavnica strukovnih predmeta iz područja zdravstvene njege, savjetnica. Voditeljica Centra za ergonomiju i salutogenezu u RCK Mlinarska. Vanjski suradnik na projektima NCVVO-a , ASOO-a i MZO-a.
Tema: Salutogeneza i ergonomija u edukaciji učenika
Sažetak:
Djelatnosti različitih profesija obilježene su brojnim čimbenicima rizika za razvoj bolesti koje se povezuju s radom. Profesionalne bolesti karakterizira izrazita i specifična povezanost s radnim štetnostima i uvjetima. Najčešće su uzrokovane jednim uzročnim čimbenikom radnog mjesta, za koji je poznato i dokazano da uzrokuje upravo tu bolest. Bolesti vezane uz rad češće se pojavljuju u određenoj radnoj populaciji, a čine bolesti kompleksne etiologije, uzrokovane s više čimbenika, pri čemu je radno mjesto jedan od mogućih uzročnika. Bolesti pogoršane radom nisu uzročno vezane uz radne štetnosti ali ih oni mogu bitno pogoršavati. Implementacija salutogeneze i ergonomije u nastavni program utječe na kvalitetu života svakog učenika a kasnije ulaskom učenika u svijetu rada i na širu društvenu zajednicu smanjenjem stope oboljenja, smanjenjem broja dana izostanka s posla i manjim troškovima rehabilitacije. Razvoj i implementacija međupredmetne teme Salutogeneza i ergonomija u strukovne kurikulume jedna je od mogućnosti kako osigurati pravo na zdrav život i zaštitu zdravlja ljudi. U predavanju je predstavljen razvoj međupredmetne teme Salutogeneza i ergonomija, jedna od od projektnih aktivnosti ESF projekta Regionalni centar kompetentnosti Mlinarska.
Marijana Zaninović
Srednja škola Lovre Montija

Marijana Zaninović
Srednja škola Lovre Montija
Marijana Zaninović profesorica je biologije i kemije u zvanju nastavnika mentora. Voditeljica ŽSV, član mnogobrojnih projektnih timova škole , koordinatorica Erasmus + projekta. Autorica Scenarija poučavanja iz kemije u sklopu pilot projekta „e-škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola”, voditeljica programa Škola ambasador Europskog parlamenta. Doktorandica na poslijediplomskom studiju na PMF Split, Istraživanje u edukaciji u području prirodnih i tehničkih znanosti, smjer kemija.
Tema: Poticanje darovitosti „Lovre Montija“
Sažetak: Realizacijom projektnih aktivnosti kroz dvogodišnji projekt Srednje škole Lovre Montija „Poticanje darovitosti Lovre Montija“ ojačane su kompetencije nastavnika i stručnih suradnika iz osnovnih i srednjih škola s područja grada Knina u području identifikacije darovitosti učenika. U suradnji sa stručnjacima različitih profila razvili smo i implementirali inovativne interdisciplinarne kurikulume koji su prilagođeni interesu i sposobnostima darovitih učenika. Koristili smo suvremene metode poučavanja te na taj način pridonijeli jačanju osobnih kompetencija i socijalnih vještina darovitih učenika. Proveli smo mnogobrojne javne kampanje za senzibiliziranje javnosti o problemima darovitih učenika. Uredili smo multimedijalnu učionicu u školi koja služi za rad s darovitim učenicima, a kroz razvijenu aplikaciju pratit ćemo napredak darovitih učenika. U suradnji s vrtićima, osnovnim i srednjim škola s područja grada Knina i Šibensko-kninske županije nastavit ćemo na realizaciji izgradnje Centra darovitosti.
Matea Dorčić
Splitsko-dalmatinska županija

Matea Dorčić
Splitsko-dalmatinska županija
PREDSTAVLJAMO VAM Učenički projekti koje vrijedi vidjeti
Upoznajte SVE predavače klikom na POVEZNICU.
MODERATOR: Mirjana Gaćina Bilin
Lidija Miočić
OŠ Jurja Barakovića, Ražanac

Lidija Miočić
OŠ Jurja Barakovića, Ražanac
Lidija Miočić profesorica je hrvatskoga jezika i književnosti. Od 2018. godine doktorandica je na doktorskom studiju Cjeloživotno obrazovanje i obrazovne znanosti Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. Objavljuje znanstvene i stručne radove i sudjeluje na konferencijama. Radi u Osnovnoj školi Jurja Barakovića, Ražanac gdje aktivno priprema i sudjeluje u projektima te raznim natjecanjima i smotrama s učenicima.
Tema: U potrazi za izgubljenim vrijednostima
Sažetak: Prezentirat će se projekt proveden u OŠ Jurja Barakovića, Ražanac. Projekt je financiralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske u sklopu financiranja projekata izvannastavnih aktivnosti. Cilj projekta bio je sačuvati i njegovati tradiciju te razviti svijest o važnosti očuvanja zdravlja, prirode i tradicijske baštine. Projektom se povezalo tradiciju sa suvremenim dobom te su se osvijestile mogućnosti korištenja digitalnih alata kod djece osnovnoškolskog uzrasta. Ostvareni su ishodi međupredmetnih tema osobnog i socijalnog razvoja, učiti kako učiti, građanskog odgoja i obrazovanja, zdravlja, uporabe IKT-a i održivoga razvoja. Nastale su četiri tiskane slikovnice s različitom tematikom i njihove digitalne inačice. Projekt je predstavljen na konferenciji CUC2021: Nove prilike.
Dragan Šupe
PJG Pitagora

Dragan Šupe
PJG Pitagora
Profesor povijesti i engleskog jezika i književnosti s dugogodišnjim iskustvom rada s učenicima. Nakon nastavničke karijere postao poduzetnik u obrazovanju i supervizor Cambridge, SAT i TOEFL ispita. Kao voditelj projekata proveo veliki broj Erasmus i ESF projekata.
U radu usmjeren na transformaciju sustava obrazovanja kroz inovacije i poticanje internacionalizacije obrazovanja.
Programi koji nude više
Olga Nerlović i suradnice
SŠ Ivana Meštrovića Drniš

Olga Nerlović i suradnice
SŠ Ivana Meštrovića Drniš
Tema: „Bus znanja“
Olga Nerlović nakon završetka Pedagoškog instituta u Ust-Kamenogorsku, Republika Kazahstan, radila je kao asistent u nastavi na Katedri više matematika na Istočnokazahstanskom Državnom sveučilištu. Nakon preseljenja u Hrvatsku, dugi niz godina radi u SŠ Ivana Meštrovića Drniš kao nastavnica matematike. Tijekom godina je ostvarila mnogobrojne regionalne i međunarodne projekte. U svojim projektima nastoji popularizirati matematiku te potaknuti djecu u uočavanju i primjenjivanju matematike u svakodnevnom životu. Smatra da je osnova svakog uspjeha kvalitetan timski rad.
Sažetak: Projekt ‘Bus znanja’ započeo je u rujnu 2019.godine i još uvijek traje. Osmislile su ga nastavnice matematike Olga Nerlović, Gabrijela Malenica i Zlata Bilandžija (SS Ivana Meštrovića Drniš); Mia Milun i Anastazija Pažanin (III. gimnazija) te Sanja Vitaljić, Karmen Šesnić i Sanda Ilić (II. gimnazija), a provode ga učenici tih škola. Pokretačka motivacija cijelog projekta leži u ideji da nikada nije kasno naučiti i saznati nešto novo te da te nove spoznaje možemo steći i u najobičnijoj svakodnevnoj životnoj situaciji kao što je vožnja autobusom. Naime, učenici ovih škola odlučili su svojim sugrađanima (a i šire, jer se radi o autobusnim linijama koje voze od Trogira do Omiša) pokazati aktualnost matematike u svakodnevnom životu i to izrađujući plakate zanimljivih tema, a ti se plakati onda voze u Prometovim autobusima na oglasnom prostoru. Osim što sami odabiru zanimljive i poučne teme, učenici potpuno samostalno, bez uplitanja mentora, osmišljavaju plakate, a posebno su kreativni prilikom završnog grafičkog oblikovanja. U grupnom radu razvijaju i timski duh, povezuju znanja iz različitih predmeta te su puni ideja koje onda na svima razumljiv način, ali ne oduzimajući na preciznosti, izražavaju na svojim plakatima.
Branka Perić
Osnovna škola Gradac

Branka Perić
Osnovna škola Gradac
Branka Perić, završila studij psihologije na Sveučilištu u Zagreb, zaposlena kao stručni suradnik psiholog u Osnovnoj školi Gradac. U svome radu poseban naglasak stavlja na provođenje školskih projekata, od kojih su neki i međunarodni, a kroz koje obrađuje teme građanskog odgoja i obrazovanja, poduzetništva, održivog razvoja, osobnog i socijalnog razvoja te zdravlja. Njeni projekti predstavljani su na konferencijama Vijeća Europe, državnim smotrama, godišnjim konferencijama hrvatskih psihologa, državnim i županijskim stručnim skupovima. Autorica više stručnih radova iz područja odgoja i obrazovanja i profesionalnog vođenja.
Tema: Projekt: Naše poduzeće Sunčana strana
Sažetak: Projekt Naše poduzeće Sunčana strana bio je usmjeren razvoju poduzetničkih kompetencija kod učenika kao pripremi za kasnije sudjelovanje u svijetu rada, ali i uopće odgovornom djelovanju u svim aspektima radnog života, neovisno o odabiru karijere. U razgovoru s učenicima u vezi njihovih profesionalnih interesa primijećeno je da su njihovi planovi većim dijelom usmjereni na bavljenje turizmom kroz poduzetništvo, a dio njih je već tijekom ljeta uključeno u obiteljske poslove vezane uz turizam. Nakon što su istražili tržište na način da su razgovarali poduzetnicima u mjestu te članovima svojih obitelji, učenici su se složili s prijedlogom da bi poduzeće trebalo proizvoditi rukotvorine – suvenire namijenjene gostima Općine Gradac. Izrađen je poslovni plan koji sadrži i razradu ekonomske opravdanosti, izabran naziv poduzeća, izrađen logo i slogan, snimljena je radio reklama te pripremljeni reklamni letci i reklamne obavijesti na mrežnim stranicama. U nastavku projekta naglasak je stavljen na očuvanje okoliša kao preduvjeta opstanaka svih živih bića te su učenici istraživali značenje i primjere cirkularne ekonomije, bioekonomije i socijalne ekonomije. Jedan od poticaja za istraživanje mogućnosti izrade proizvoda od biomase bila je i Odluka Europskog parlamenta kojom se za sve zemlje članice od 2021. uvodi zabrana korištenja nekih plastičnih proizvoda