Josip Stepanić, višegodišnji popularizator znanosti, redoviti profesor u trajnom izboru, nastavnik je na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu.
Transdisciplinarni pristup obrazovanju darovitih učenika ključan je za razvijanje njihovih punih potencijala, osobito u kontekstu dinamičnih izazova s kojima se suočavaju nove generacije, poput z i alfa generacije. Nužnim povezivanjem različitih disciplina razvijaju se vještine rješavanja problema koje su presudne za uspjeh u složenim izazovima suvremenog društva, ali i potiče razvoj kritičkog mišljenja i kreativnosti, što zajedno omogućuje darovitim učenicima da postanu aktivni sudionici u rješavanju lokalnih i globalnih problema. Integracija ESG (ekoloških, društvenih i upravljačkih) načela dodatno obogaćuje obrazovne procese, potičući održivost i oblikovanje budućih aktivnih građana koji će donositi odgovorne odluke. Prilagođavanje obrazovnog sustava potrebama darovitih uz naglasak na vještine rješavanja problema i ESG priprema ih za kompleksne izazove budućnosti te jača njihovu uključenost u društvo. Iskustva Jadranskog RZC i RZC Panonske Hrvatske, koji su proveli aktivnosti istraživanja i implementacije inovativnih metoda poučavanja, potvrđuju kako ovakav pristup obogaćuje obrazovni sustav, posebno u području slobodnog vremena učenika pružajući potpunu potporu razvoju darovitih učenika.
Transdisciplinarni pristup darovitima