Daniela Marčetić, mag.educh.math., nastavnica je Matematike promovirana u zvanje mentora. Još prije početka rada u obrazovanju aktivno je sudjelovala u popularizaciji znanosti i STEM-a u vrtićima, osnovnim i srednjim školama čime se aktivno bavi i
dalje. U radu s učenicima zanima se za primjenu matematike u svakodnevnom životu, matematičke igre i matematiku u igrama, primjenu dramsko pedagoških vježbi i igara u nastavnom radu, a zadnjih nekoliko godina intenzivno radi s (potencijalno) darovitim
učenicima. Sudjeluje u brojnim školskim, državnim i međunarodnim projektima ili kao autor ili kao koordinator te vodi edukacije o primjeni raznih digitalnih alata u nastavi za sve koji sudjeluju u radu s djecom i mladima, autor je programa za rad s potencijalno darovitom djecom i organizatorica niza STEM natjecanja, radionica i predavanja, te jedna od organizatorica Ljetnog znanstvenog kampa “STEAM uz Mrežnicu” za (potencijalno) darovitu djecu. Autorica je nekoliko video lekcija vezanih za nastavni sadržaj osnovnoškolske matematike.
Sposobnost rješavanja problema ključna je vještina 21. stoljeća, a istraživanja pokazuju snažnu povezanost između rješavanja problema i igranja strateških igara. Ljudi vješti u rješavanju problema često su i dobri igrači strateških igara, dok te igre potiču intuitivan i inovativan pristup rješavanju problema. Na radionici ćemo predstaviti poznate i manje poznate strateške i matematičke igre koje učenici mogu igrati kako bi razvili ovu sposobnost. Igre omogućuju simulaciju procesa rješavanja matematičkih problema kroz postavljanje pravila, razvijanje strategija i prepoznavanje obrazaca. Igre bez tehnologije, poput onih koje se igraju samo uz papir i olovku, omogućuju dublje razmišljanje, jačaju koncentraciju i potiču analitičko razmišljanje. Korištenje strateških igara potiče kreativno i inovativno razmišljanje, a učenici kroz njih razvijaju vještine potrebne za suočavanje s budućim izazovima. Ovakav pristup pomaže u boljem razumijevanju matematičkih koncepata i jača akademski uspjeh. Na radionici će naglasak biti na igrama za koje je dovoljan papir i olovka, za većinu njih nije potreban niti predložak za igranje.
Papir, olovka, strategija