
Kristina Fratrović je stekla titulu diplomiranog inženjera matematike na Matematičkom odjelu PMF-a u Zagrebu. Zaposlena je u OŠ Dubovac u Karlovcu kao učiteljica matematike i informatike. Autorica je radnih bilježnica iz matematike. Predavačica je na konferencijama u Hrvatskoj i u svijetu te sudjeluje u raznim internacionalnim projektima.
kristina.fratrovic1@skole.hr
Interdisciplinarni pristup u nastavi u temi „Proizvođači – ključni organizmi“ proveden je u 6. razredu Osnovne škole na terenu i u interaktivnoj učionici.
Na terenu, u parku učenici rade prema uputama te obavljaju biometrijska mjerenja mjernim priborom i mobilnim aplikacijama, rješavaju zadatke o važnosti stabala u ciklusu kruženja tvari i protjecanju energije u sustavu. U interaktivnoj učionici, učenici opisuju tijek rada i prikazuju rezultate rada na platformi ArcGIS StoryMap.
U ovom je alatu, uz prikaz metoda rada, rezultata rada i zaključaka, moguće unijeti točnu lokaciju provedenih mjerenja (odabir geografske karte) dok istovremeno učenici opisuju tijek rada u obliku pripovijedanja. Učenici stvaraju priču, unose fotografije s terena, opisuju prostor, iznose svoje osjećaje, probleme u radu i ideje.
Navedeni način rada omogućuje razvijanje kreativnosti učenika što doprinosi konceptu STE(A)M.
U primjeru je opisana primjena platforme u prirodoslovlju, no može se primijeniti i u drugim područjima (geografija, povijest, matematika).
prof. biologije i kemije, OŠ Dubovac
4. — 6.
prosinca 2025.