Predavači

Antonija Capan

Životopis

Antonija Capan, mag. educ. math., učiteljica je Matematike u Osnovnoj školi Grabrik. Autor je raznih digitalnih i tiskanih radova i priručnika (Heureka – brojevi su stvorili povijest, Heureka – s brojevima u novi svijet, Jasno kao broj, Matematika 7+). Bila je član Radne skupine za izradu kurikuluma izvannastavne aktivnosti Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene. Jedna je od organizatorica ekipnog natjecanja iz matematike “nauMATiKA” te STEM konferencije u Karlovcu “stemKA”. Predsjednica je udruge za popularizaciju znanosti „stemKA“.

Sažetak

Filozof Popper rekao je: „Povijest znanosti, … , povijest je pogrešaka. Ali znanost je jedna od rijetkih ljudskih aktivnosti – možda jedina – u kojoj se pogreške sustavno kritizira i relativno često, s vremenom, ispravlja. Upravo zato možemo reći da u znanosti učimo na pogreškama.“ Kakva je situacija u obrazovanju? Koristimo li pogreške prilikom poučavanja? Učenje na pogreškama ključno je za razvoj. Pogreške su dio procesa učenja, pružaju povratne informacije koje pomažu učenicima razumjeti svoje slabosti i poboljšati svoje znanje. Kada učenike suočimo s pogreškama mogu analizirati što nije funkcioniralo i kako to ispraviti, čime potičemo kritičko razmišljanje i rješavanje problema. Učiti mogu i na tuđim pogreškama i tako uvidjeti koliko shvaćaju gradivo. Važno je usvojiti da su pogreške prirodne, tako uče nositi se s neuspjehom i preokrenuti ga u izazov. U predavanju ćemo pokazati primjere učenja iz pogrešaka i kako ih implementirati u obrazovni proces, bez obzira na nastavni predmet.

Naslov Predavanja

Dobra, loša, „zla“ pogreška

Kontakt

antonija.capan3@gmail.com