Dragana Mamić, prof., učiteljica izvrsna savjetnica zaposlena je kao učitelj prirode, biologije i kemije u Osnovnoj školi Sućidar u Splitu. Autorica je udžbenika iz Prirode i društva, članaka u stručnim časopisima i E-priručnicima kao i ispita znanja iz Prirode i Biologije. Mentorica je učenicima na natjecanjima iz Biologije državne razine, studentima PMF-a i FF u Splitu. Održala je niz stručnih predavanja učiteljima, biologije i razredne nastave na različitim razinama. Predavačica je Međunarodnih konferencija Enter, Naučno-stručnih konferencija u Mariboru, Sarajevu i Splitu. Voditeljica je Županijskog stručnog vijeća učitelja prirode i biologije i članica državnog povjerenstva za natjecanje istraživačkih radova.
Razvoj tehnologije olakšava našu svakodnevnicu, ali ujedno i narušava vezu između čovjeka i okoliša. Prvi korak pri razvijanju ekološke svijesti učenika potiču učitelji inovativnim poučavanjem i aktivnim metodama učenja. Cilj izlaganja je prikazati primjere prakse rada s darovitim učenicima kroz aktivnosti smanjenja količine stvorenog otpada iz taloga kave te njegove ponovne upotrebe i recikliranja. Bacanjem taloga kave na odlagalištima proizvodi se metan koji je 32 puta jači staklenički plin od ugljikova dioksida, a njegovim iskorištavanjem pridonosi se smanjenju dodatnog efekta staklenika te klimatskih promjena. Metodom storytellinga koja kroz priču učenike potiče na razmišljanja i rješavanje problema o stakleničkim plinovima i izradom raznih receptura pripravaka od taloga kave, učenici donose klimatski prihvatljive odluke o ekologiji i brizi za zdravlje. Integracijom pravila 3 R (reduce, reuse, recycle) u nastavni proces kod učenika se potiče razmišljanje o održavanju uravnoteženog stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem. Prikazani primjer rada može poslužiti kao smjernica učiteljima u njihovom radu s učenicima.
Škola ekologije kroz 3 R