Marija Gaurina, profesorica i mentorica fizike i informatike u Tehničkoj i Industrijskoj školi Ruđera Boškovića u Sinju, nastavlja svoje obrazovanje kao doktorandica na poslijediplomskom studiju Istraživanja u edukaciji prirodnih i tehničkih znanosti na PMF-u u Splitu od 2020. godine, s usmjerenjem na fiziku. Također, djeluje kao vanjska suradnica Agencije za odgoj i obrazovanje, gdje obnaša funkciju više savjetnice za fiziku. Aktivno sudjeluje u organizaciji različitih STEM radionica, seminara i tečajeva na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini, bilo uživo ili online. Njezin znanstveni interes obuhvaća analizu elemenata igrifikacije i njihovog utjecaja na edukacijsku fiziku, posebno na srednjoškolskoj razini obrazovanja, kao i proučavanje konceptualnih umnih mapa u prirodoslovnom obrazovanju te višestrukih reprezentacija u obrazovanju fizike.
U ovom izlaganju predstavit ćemo istraživanje integracije ChatGPT-a s mikroupravljačima, koje smo proveli s darovitom djecom u našoj školi. S obzirom na rastući utjecaj AI jezičnih modela, istražili smo kako daroviti učenici mogu koristiti ChatGPT za rješavanje složenih zadataka putem mikroupravljača. U suradnji s učenicima, koristili smo ESP32 mikroupravljač kompatibilan s Arduinom i Wi-Fi modulom za izradu funkcionalnog ChatGPT terminala. Daroviti učenici su aktivno sudjelovali u postavljanju pitanja putem tipkovnice i praćenju odgovora na OLED zaslonu, što je omogućilo povezivanje uređaja s OpenAI API-jem. Projekt je pružio priliku za razvoj tehničkih vještina, kritičkog mišljenja i rješavanja problema, potičući darovitu djecu na dublje razumijevanje AI integracije i mikroupravljača. Osim tehničkih aspekata, projekt je bio prilika za razvijanje kreativnosti i istraživanje uloge AI tehnologije u svakodnevnom životu, kroz suradnički rad i primjenu učenja na inovativan način.
Daroviti učenici i Chat GPT: Snaga mikroupravljača